Aurangabad

11 juli 2009 - Aurangabad, India

Hoi allemaal,

Vandaag zijn we aangekomen in Aurangabad. Om 6 uur 's ochtends zijn we op de trein gezet door Vaidehi en haar moeder. Dus dat betekende afscheid nemen. En dat is nooit het leukste om te doen, ze waren zo lief voor ons. Jammer dat we moeten gaan, maar opzich hebben we Mumbai nu ook wel echt gezien.

Eenmaal aangekomen in Aurangabad hebben we meteen een auto gefixt die ons vandaag naar de Ellora grotten en morgen naar de Ajanta-grotten en naar een volgend treinstation brengt. Enig nadeel nu: er zijn geen treintickets meer!

Reizen met de trein mag volgens velen ideaal zijn, maar alleen als je al een kaartje ruim van tevoren hebt geregeld. Tour operators kopen namelijk al kaartjes op, in de hoop ze later (tegen een hogere prijs) door te verkopen. Dus wij net proberen een kaartje online te kopen: niet mogelijk... dan maar een verhaaltje op de site.

Morgen moeten we dat dus nog even zien te regelen en anders zitten we even vast in Jalgaon. De laatste avond Mumbai was leuk: nog even de favoriete bollywood film van Vaidehi gekeken. En overdag hebben we nog een Krishna tempel bezocht, inclusief het voeren van de heilige koetjes. Super leuk.

Vandaag dus de Elora caves bezocht. Erg mooi. Dit zijn tempels uit de 7e 8ste eeuw gebouwd door 3 verschillende stromingen: Hindoeisme, Boehdisme en Jadi tempels. Deze tempels zijn in zijn geheel uitgehakt uit de rotsen (op de vleermuizenpoep na) prachtig.

Nu dus hopen dat we wachtlijst tickets kunnen krijgen voor de trein en dat we dan ook daadwerkelijk in de trein komen te zitten.

Liefs Floor en Martijn

1. Pasquelle:
    12 juli 2009
    Hay hay!!

Heb even al jullie verhaaltjes gelezen hoor, maar de eerste dagen in Mumbai klinken al wel gaaf. Heb toevallig gister nog Slumdog Millionaire gezien, dus heb me ook nog even in de Indiaase sferen ingeleefd!

Succes met de treinkaartjes en have fun!!
    Dikke kus
  2. Frank:
    15 juli 2009
    haha, ik zie jullie al hangen aan de zijkanten van de trein :D Hoop dat het goedkomt met de treinkaartjes en maak er een mooie trip van! Maar ook dat komt vast goed. Groet Frank