Tempels... tempels... tempels :)

15 juli 2009 - Mumbai, India

Hoioi

Nu weer even een korte update vanuit het o zo toeristische  Khajuraho. Het regelen van de trein kaartjes is toch nog gelukt. In eens toch nog een plekje in de trein beschikbaar! Ook maar meteen de rest van de tickets gekocht dus tot Delhi zitten we safe.

Echt een ervaring zo'n trein, drie bedden boven elkaar en dan met 40 km/h hobbelend door India, met om het half uur 15 min pauze op een station. Maar we hadden heel gezellige mede passagiers, die hulp wilde bij het kiezen van een universiteit in Europa en een man die al heel de wereld was afgereisd en Zuid Afrikanen maar rare mensen vond, omdat ze ' dankje'  zeggen in plaats van het Indiase ' sukrija'. Hahaha. Het gesprek vond dan ook met een beetje engels plaats en anders maar gewoon yes yes zeggen en heel hard lachen :) Het gesprek kwam ook nog op trouwen (wij zijn inmiddels husband en wife en al 2 jaar getrouwd hihi) dus heeft Floor vol trots de foto van Janneke en Sander laten zien. De reactie was dat Sander wel erg veel op Barack Obama leek.  Hahaha.

In middels hebben we al een boel mooie dingen gezien. Te beginnen de Ajanta Caves, ook uitgehakt in de rotsen, maar dan nog met kleurrijke tekeningen waarvan sommige zelfs wel 2000 jaar oud waren. Echt hele prachtige details en echt iedere cm muur was ooit beschilderd.

Ook hebben we een oude stad van een (nu overleden) Radja familie bezocht. Deze Radja had een prachtig paleis met wel 236 kamers en wel 7 rani's (koninginnen), met naar iedere kamer natuurlijk een geheime gang ;). In deze stad stonden ook nog een boel tempels, welke we bijna allemaal bekeken hebben. Onze prive Riksja driver vertelde met trots dat wij de eerste waren die alle sight in een dag hadden bekeken... We waren dan ook bekaf door de hitte en de als maar babbelende Indiase mensen. pfffoe. Idiase mensen zijn erg nieuwsgierig, maar door het zeer gebrekkige Engels versta je ze de helft van de tijd niet en kost het heel veel moeite een gesprek te voeren. Maar wel een erg leuke vriendelijke man, dus die hebben we aan het einde van de dag ook een klopje uit Holland gegeven. (de uitleg wat het was hebbe we maar laten zitten).

Inmiddels dus in Khajuraho, met een lokale boemel trein aangekomen. Dus midden tussen de uien, noten, balen spullen, rijst en mensen, mensen, mensen. Je verbaast je dat er ieder station toch nog meer mensen bij kunnen. Het is voor het toerisme laag seizoen, dus op het station zijn we meteen overladen met mannetjes, met allemaal mooie aanbiedingen. We hadden onze keus al lang gemaakt maar de infomatie kwam goed van pas bij de nderhandelingen :) Jajaja we leren het al een beetje, het afdingen en de goede prijs voor dingn betalen (gewoon een beetje afkijken... hahahaha). Ook in dee stad weer tempels bekeken, dit maal ongeveer 1000 jaar oud. De tempels staan vooral bekend om de kamasutra achtige beelden, welke erg interessant zijn voor Indiaase mensen op hun honeymoon (ter inspiratie zeg maar), zo vertelt onze gids. Maar we genieten vooral van het heerlijke weer en de prachtige uitzichten over een uitgestrekt landschap en de bergkammen.

We sluiten de avonfd af met diner op het dakterras, en gaan ons zelf vor 1 keer te buiten aan pizza en verse pasta...

Liefs

Floor en Martijn

1. Rosemarijn:
    15 juli 2009
    Ha zweterige mensen (dat zullen jullie vast veel doen in het warme vochtige India),

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen! Hoe reizen jullie met de trein (in een luxe coupe of opgepropt)?
    En waar ik dus nog heel benieuwd naar ben: is het gelukt via Tiger Eye en zo ja, hoe lang gaan jullie?

Veel plezier nog! Ik zou zeggen: eet geen ijs en sla, tenzij je wilt afvallen:-)

Doei!

Liefs
    Roos
  2. Janneke:
    15 juli 2009
    Ha die Floor en Martijn!

Wat een verhalen! Klinkt super! Ik vind zelf ook al jaren dat Sander iets van Obama wegheeft ;-) vooral die sproeten!
    Nog heel veel plezier!! (Maar dat lukt wel zo te lezen :-))

Liefs, Janneke
  3. Jan:
    16 juli 2009
    Eey gaaf. Klinkt echt super allemaal.
    K hebt een beetje druk hier in Tokyo, dus ik post geloof ik niet zoveel als gepland was, maar k lees jullie verhalen wel natuurlijk.
    Heel veel plezier nog!
    Greetz Jan
  4. Peter & Sherley:
    17 juli 2009
    Floor & Tijn,

Veel plezier op de mooie reis! Nog niet aan de race?

Groeten uit Amsterdam!
  5. Paul:
    19 juli 2009
    Hee Martijn & Floor,

Mooie verhalen en foto's (zijn jullie zo lang of de mensen daar zo klein?) Martijn, 4 september staat genoteerd! (Nog wel even vrij regelen, geen probleem waarschijnlijk.) 25 augustus helaas op vakantie.

Veel plezier de komende weken!

Paul
  6. nellie:
    19 juli 2009
    Ha wereldreizigers!
    Wat een heerlijke verhalen en wat een avontuur. Dat van die trein(en) doet me opeens weer denken aan een treinreis die wij maakten in Cambodja. Heerlijk zittend op een keihard (mini)bankje, nét onder zo'n zwetende oksel van een plaatselijk plattelander die half over je heen hangt met een big en twee kippen die aan je enkels snuffelen :-)! Gewoon blijven lachen en verwonderen.... Gaan jullie ook die spannende wandeltocht van Anton en Roos maken? ENJOY!
    Henk & Nellie